ملایر و طبیعت معتدل کوهستانی

 ملایر و طبیعت معتدل کوهستانی

حتما از سایت های زیبای زیر دیدن نمایید .. بهترین دکوراسیون و تزیینات خانه

    www.takcarpet.blogfa.com      www.takcarpet.ir 

اگر قصد خرید کادو و هدیه ای زیبا و نفیس برای عزیزانتان را دارید به سایت های بالا مراجعه نمایید


سفر به ملایر

 ملایر شهری بزرگ و تاریخی در غرب ایران است

 

صبح زود راه افتادیم. این بار فصل پاییز است و هوس انگور خوردن در باغ، به سر اهالی گروه زده بود. توافق کردیم سفری دو روزه به سمت شهر ملایر، شهر انگور و شیره و کشمش، داشته باشیم.
 
تاریکی های صبح و پس از خوردن صبحانه مفصل و خوشمزه رستوران مهتاب مسیر را ادامه می دهیم. گذر از شهر قم و اراک و بالاخره نزدیکی های ظهر به آب و هوای خوب کوهپایه ای حوالی توره می رسیم. از خوشی های داخل اتوبوس نمی شود به آسانی گذشت. شعر و شاعری برپا و بازار داغ گفتگوهای چهل نفری در دستان رهبر گروه. متوجه نمی شوی کی به مقصد می رسی. اما هوای خوب پر از اکسیژن که صورتت را نوازش می دهد می دانی که نزدیک مقصد هستی. گندم های درو شده در مزارع و درختان صنوبر و گردو، زردآلو و هلو و آلوی باغستان های نزدیک ملایر.

ملایر و طبیعت معتدل کوهستانی
ملایر شهری بزرگ و تاریخی در غرب ایران است. این شهر مرکز شهرستان ملایر و در سیصد و هشتاد و شش کیلومتری غرب پایتخت و در هفتاد کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان واقع شده. بعد از همدان اولین شهر بزرگ استان، از نظر جمعیت به شمار می آید. ملایر در معنا به سرزمین آریایی ها تعبیر شده است. قدمت سکونت در محل کنونی ملایر به تمدن ایلام باز می گردد. پس از ایلامی ها، مادها در ملایر ساکن شدند. مردم مهمان دوستش به زبان فارسی و گویش ملایری تکلم می کنند. 

  

 ملایر دارای طبیعت معتدل کوهستانی با زمستان های سرد و پر برف و تابستان های معتدل است. وجود روستاها و زمین های وسیع کشاورزی و باغ های حاصلخیز انگور، همچنین گستردگی صنعت مبلمان و منبت در توسعه آن موثر بوده اند. از جمله آثار دیدنی در ملایر می توان به پارک سیفیه، یخچال میرفتاح، شهر زیرزمینی دوره اشکانیان، موزه خانه لطفعلیان، پروژه در دست احداث مینی ورد، بام ملایر و دریاچه کوثر اشاره کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.