دریاچه «خندقلو» تنها دریاچه طبیعی استان زنجان + تصاویر

 دریاچه «خندقلو» تنها دریاچه طبیعی استان زنجان + تصاویر

قبل از دیدن تصاویر زیر به سایت های زیبای زیر نیز سری بزنید

    www.takcarpet.blogfa.com       www.takcarpet.ir 

روی یکی از سایت های بالا دیدن نمایید تا زیباترین و نفیس ترین کالا را جهت دکوراسیون خانه ببینید


عکس های دریاچه خندقلو,زنجان,دیدنی های زنجان

دریاچه خندقلو با چشم انداز بسیار زیبایی در میان یک دشت وسیع گسترده شده است

 

به راستی که نمی شود از ماهنشان دل کند. یعنی شما می توانید از دیدن دریاچه زیبای پری به سادگی بگذرید؟ دریاچه ای که درست مثل خود پری زیبا و با وقار است.این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شهرستان ماهنشان است و تنها دریاچه طبیعی استان زنجان محسوب می‌شود.
  
شهرستان ماه نشان دریاچه ای دارد که محلی ها آن را «پری» می نامند . شاید در گذشته اهالی این منطقه، در دریاچه  «خندقلو» پری دیده اند که این نام را برای آن برگزیده اند.

استان زنجان محل گذر مسافران زیادی است؛ اما کمتر کسی در آن به‌مدت طولانی توقف می‌کند و از رد پای جن و پری در این استان باخبر است. شهرستان ماه نشان، جایی که افسانه های جن و پری بر دل کوه و دریاچه نشسته اند، در ۱۱۳ کیلومتری شهر زنجان قرار دارد و شاید نامش کمتر به گوش مسافران این استان خورده باشد.

,عکس های دریاچه خندقلو,زنجان,دیدنی های زنجان

اطراف دریاچه خندقلو دارای آب و هوای نیمه خشک بوده و مساحت این منطقه 40 هکتار است

 

 دریاچه «پری» در دهستان «اوریاد» شهرستان ماهنشان و در 152 کیلومتری شهر زنجان و 45 کیلومتری شهر ماهنشان قرار دارد. دسترسی به دریاچه‌ی «پری» از جاده‌ی ماه‌نشان به روستای سهند سفلی و علیا، قاضی کندی، حسن‌آباد و پری امکان‌پذیر است. دریاچه در 2 کیلومتری شمال شرقی روستای پری واقع است.

نام دیگر این دریاچه «خندقلو» است و در حدود 500 مترمربع مساحت دارد و گستره ای شمالی- جنوبی دارد و با چشم‌اندازی بسیار زیبا در میان یک دشت وسیع گسترده شده است. طول دریاچه 1.2 کیلومتر و عرض آن 500 متر است. پوشش گیاهی اطراف دریاچه نیز مرتع است. بهترین زمان سفر به این منطقه اواخر بهار و اوایل تابستان است.

 ,عکس های دریاچه خندقلو,زنجان,دیدنی های زنجان

در حال حاضر دریاچه خندقلو تنها توسط گردشگران محلی و استانی مورد بازدید قرار می گیرد

 

  اطراف این دریاچه به دلیل وجود جاذبه های مهم گردشگری و پتانسیل های توسعه، قابلیت احداث مجموعه ای از تاسیسات گردشگری مانند ارائه خدمات اقامتی، پذیرایی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی در یک مکان واحد را دارد.


دریاچه‌ی «پری» تا به حال چندان مورد توجه قرار نگرفته است، هرچند گفته شده است اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری زنجان طرحی برای ساخت سایتی تفریحی در کنار آن دارد؛ ولی تا آن زمان، حفظ این دریاچه برعهده‌ی مسافران و بازدیدکنندگانش است تا مانند نامش به افسانه تبدیل نشود.

,عکس های دریاچه خندقلو,زنجان,دیدنی های زنجان

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.